Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvozní problém s interním a externím dopravcem
Zikmund, Adam ; Pelikán, Jan (vedoucí práce) ; Fábry, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá úlohou z oboru kombinatorické optimalizace s názvem rozvozní problém s interním a externím dopravcem. V této úloze dán úplný neorientovaný symetrický graf a úkolem je uspokojit poptávku ve všech uzlech s minimálními náklady. Doprava může být realizována buďto pomocí interních vozidel, nebo s využitím externího dopravce. Náklady interní dopravy závisí na zdolané vzdálenosti, zatímco externí náklady se odvíjí pouze od hmotnosti požadavků. K řešení úlohy je navrženo několik heuristických metod, které jsou později testovány na třech experimentálních instancích o různých velikostech (ve smyslu počtu zadaných uzlů). Důraz je kladen především na srovnání výsledků uvedených heuristických metod a výsledků dosažených pomocí klasického optimalizačního přístupu, který může vést k horším řešením (v případě rozsáhlejších instancí) z důvodu výpočetní složitosti dané úlohy.
Rozvozní problém s heterogenními vozidly
Künzelová, Barbora ; Pelikán, Jan (vedoucí práce) ; Borovička, Adam (oponent)
Diplomová práce se zabývá řešením nové modifikace rozvozního problému, jedná se o 3PL rozvozní problém s heterogenními vozidly a dělenou poptávkou. V této modifikaci uvažujeme kromě heterogenního vozového parku dodavatele i externího dopravce, který si účtuje fixní hodnotu za převezenou jednotku zboží. Čtenář se nejprve seznámí s rozvozním problémem, jeho historií a možnostmi řešení. Dále je obeznámen s problematikou logistiky a logistických poskytovatelů. V hlavní části práce je popsán 3PL rozvozní problém a jeho matematický model. Nejprve je na testovacích úlohách hledáno optimální řešení pomocí řešitele CPLEX. Protože se ale jedná o NP-hard úlohu, je navržena heuristika, ve dvou variantách, pro řešení tohoto problému, která je dále otestována na testovacích úlohách. Výsledky získané pomocí navržené heuristiky jsou porovnány s optimálním řešením a dále jsou pomocí heuristiky vyřešeny i větší úlohy. Nakonec jsou navrženy možné další modifikace heuristiky a její možné vylepšení.
Podpora manažerského rozhodování o dopravních sítích
Přibyl, Vladimír ; Černý, Jan (vedoucí práce) ; Kavička, Antonín (oponent) ; Peško, Štefan (oponent)
Práce je zaměřena na problematiku manažerského rozhodování o sítích (zejména dopravních), resp. přesněji na podporu tohoto rozhodování pomocí kvantitativních metod. Problematika sítí a rozhodování o jejich částech či prvcích je velmi širokou oblastí, která je předmětem výzkumu již po řadu desetiletí. Z této oblasti jsou v práci formulovány a podrobně rozpracovány dva problémy, které jsou důležité z hlediska jejich praktického významu pro rozhodování manažerů dopravců, případně veřejné sféry, a které dosud nebyly v této formě publikovány. Jedná se o problém hledání podsítě s limitovaným prodloužením tras mezi důležitými dvojicemi vrcholů a problém návrhu autobusové linky v oblasti s malou poptávkou. Práce přináší pro každý z těchto problémů kombinatorickou exaktní metodu řešení, dále metodu založenou na celočíselném lineárním programování a v neposlední řadě také heuristické metody řešení. Významná pozornost je věnována i počítačové realizaci každé z těchto metod. Díky tomu se podařilo navrhnout a implementovat úpravy algoritmů, které vedly u exaktních metod k významnému urychlení a u heuristických metod zase ke zvýšení přesnosti výsledků. Všechny metody byly testovány na množině sítí, která byla pro tento účel v rámci práce pseudonáhodným způsobem vytvořena. Testování bylo zaměřeno především na porovnání výsledků poskytovaných heuristickými metodami, které mají, vzhledem k velké výpočetní náročnosti exaktních metod, velký význam pro reálné úlohy většího rozsahu. Testy prokázaly, že navržené heuristické metody jsou prakticky použitelné a dosahují výsledků, které jsou v porovnání s exaktně optimálními v mnoha případech shodné, nebo jsou jim alespoň blízké.
Procesorová výroba v rámci logistickeho řetězce firmy
Altmanová, Lenka ; Fábry, Jan (vedoucí práce) ; Zouhar, Jan (oponent)
Předmětem diplomové práce je důkladný popis logistického řetězce firmy, která je dodavatelem automobilových součástek, dále pak v této práci srovnávám logistický řetězec firmy s jinými dodavateli pro automobilový průmysl. V této práci řeším také problematiku procesorové výroby, což je relativně nový druh problému nazvaný jako hybridní flow-shop. V této práci jde o flow-shop s pěti stupni zpracování na různých paralelních strojích. Pro tento problém je navržen matematický model a heuristická metoda, heuristickou metodou je problém řešen. Dospěla jsem k deseti procentní časové úspoře při plánování výroby za měsíc leden 2008.
Optimalizace tras při odečtu plynoměrů
Šik, Petr ; Fábry, Jan (vedoucí práce) ; Pelikán, Jan (oponent)
V předkládané diplomové práci je optimalizována trasa odečtářů při odečtech plynoměrů. Tato práce se skládá ze tří částí: získání dat potřebných k výpočtu, výběr a následná úprava heuristické metody a samotný výpočet. Pro získání dat jsou využity dva možné způsoby, nákup dat od specializované firmy a výpočet ze zeměpisných souřadnic. Oba způsoby jsou na závěr porovnány. Jako metoda výpočtu je zvolena metoda nejbližšího souseda, která je modifikována pro konkrétní úlohu. Samotný výpočet je realizován programem Plynoměry, který vznikl v rámci této práce. Výstupem práce je trasa, po které se budou odečtáři pohybovat. Dále jsou vyčísleny konkrétní úspory, které optimalizace potencionálně přinese.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.